Cum a devenit Dacia una dintre cele mai bune branduri românești?

În ultimii 15 ani, producătorul românesc s-a remarcat în sectorul auto datorită aspectului său oarecum neconvențional. Într-o lume în care totul devine din ce în ce mai complex, Dacia se adresează unui public vast, orienta către o formă mai rațională de consum. Prezentă acum în 44 de țări și cu peste 7 milioane de clienți, marca a evoluat odată cu tendințele nou apărute și nu are nicio intenție de a părăsi scena. În multe țări, modelul românesc reprezintă cea mai echilibrată mașină ca preț și calitate.

Dacia Duster a devenit recent unul dintre cele mai apreciate SUV-uri de dimensiuni mici de pe piața europeană. Totodată, modelul Duster s-a dovedit a fi candidatul ideal pentru o cursă în cea mai rece și accesibilă zonă de pe Pământ: Oymyakon. Temperaturile de acolo scad până la -50 de grade Celsius, însă Duster nu a întâmpinat probleme pe drumurile înghețate. Povestea Dacia începe mai devreme, în 1966, când cei de la Uzina de Autoturisme Pitești (UAP) au decis să reducă timpul dintre proiectare și demararea producției de serie, la cererea autorităților din țară care voiau un vehicul sub licență obținută de la un producător străin.

Între anii 1968 și 1972, România au produs 44.000 de mașini Dacia 1100. Tot în același interval de timp, a fost introdus modelul Dacia 1100S, dar în ediție limitată, primit un motor mai puternic și cu două perechi de faruri, ideal pentru a putea fi folosit de miliție și în cursele de raliu. Începând cu anii 1980, mașină își face traseu până în Regatul Unit, sub numele de Dacia Denem, comercializată sub numele de ARO 10. În 1995, apare Dacia Nova, modelul 100% românesc cu aspect învechit, dar care nu s-a bucurat de o popularitate sporită. Pentru mai multe informații despre evoluția mărcii, accesați thecars.ro.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *